Fra trykk til web - HELLI - Visuell kommunikasjon

Fra trykk til web

På tross av at vi lever i en moderne verden med god tilgang til internett, fungerer trykte medier utmerket. Mange liker fremdeles å ha et håndfast medium. Nettbaserte løsninger klarer ikke alene å være den «magiske løsningen». Trykte medier er fortsatt en viktig del av hele pakken. Magien ligger i kombinasjonen av disse.

Trygt på trykk

Mange liker fremdeles å ha et håndfast medium, og studier viser at trykksaker aktiverer leserne og leder forbrukere til kjøp. Trykte medier ses også på som mindre påtrengende og mer troverdige av forbrukere, og det viser seg også å være det mediet med best effekt når det gjelder å få forbrukeren til å huske reklamebudskapet lenge. Likevel er det viktig å følge utviklingen og få full nytte av annonseplassen. Trykte medier er fortsatt en viktig del av pakken, men noe av magien ligger i å kombinere de ulike annonseringsflatene.

QR-koder er et bindeledd

QR-koder er et bindeledd mellom papir og digitale flater. Med QR-koder unngår man brudd i kommunikasjonssirkelen. QR står for «Quick Response» og er en todimensjonal kode som er skannbar for smarttelefoner. Koden bærer en URL til ei nettside, musikk, video, påmeldingsskjema eller annen relevant informasjon. Her kommer en liten film om QR-kode i praksis.

Virket dette interessant? Test vår QR-generator her: http://www.qrgenerator.no/